ماهان جونم ماهان جونم، تا این لحظه: 16 سال و 5 ماه و 16 روز سن داره
آیهان منآیهان من، تا این لحظه: 8 سال و 2 ماه و 20 روز سن داره

ماهانی وآیهانی قند و نبات

سبزه عيد

1392/4/10 11:08
1,434 بازدید
اشتراک گذاری

به خودم تبرررررررررررررريك ميگم،،،چقدر من فعااااااال شدم نیشخند،،،،حتما امروز برا خودم اسپند دود مي كنم چقد زود يادم افتاده سبزه عيد ....ولي  خانوما من تجربه خودمو ميگم كه هرسال سبزه رو زود مي ذارم اول عيد يا دو سه روز بعدش همچين قد ميكشه و بيقواره ميشه تعجب.. برا همين امسال كمي دير شروع كردم تا انشالله برا روز اول عيد سبزه شاد و جواني داشته باشم...يه چند تا عكس از سبزه و سفره هفت سين سالهاي قبل داشتم كه متاسفانه بعد از تعويض ويندوز كامپيوترم  حذف شدن ..ناراحت تعريف از خود نباشه از سفره هفت سين پارسال و مخصوصا پيارسالم همه خوششون اومده بود و تقريبا چيز تاپ و نويي شده بود ...حتي اونايي كه سال به سال خونمون نمي يومدن برا ديدن سفره هفت سين اومده بودن و عكس و فيلم گرفتن ..حالا اگه عكسي از اينور و اونور پيدا كردم براتون مي ذارم...نه كه انشالله عكس امسال لبخند

سبزه هفت سين جديد

نخود دو سه قاشق

گندم  دو سه قاشق

عدس  يك پيمانه

  خانوما... البته ..با اجازه

اول به مدت 2 تا 3 روز همه حبوبات رو جدا جدا خيس  مي كنيم بعد  وسط  ظرفي كه مي خواهيم سبزه بكاريم نخود  ها را بصورت دايره مي چينيم بعد دور تا دورش رو گندم به قطر دو سه ميليمتر ميريزيم  مرحله سوم هم كناره هاي ظرف رو با عدس پر مي كنيم ..البته جاي گندم و عدس را در ظرف ديگه اي من عوض كردم و دو نوع سبزه داشتم كه اونم خوب ميشه ...بجاي نخود از حبوبات ديگه مثل لوبيا چيتي هم استفاده كنيم سبزه هاي خوشگلي ميده كه وسط سبزه اصلي زيباتر ديده ميشه...

اميدوارم به دردتون بخوره و سر سفره هفت سين ما رو هم دعا كنيد...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)