ماهان جونم ماهان جونم، تا این لحظه: 16 سال و 5 ماه و 17 روز سن داره
آیهان منآیهان من، تا این لحظه: 8 سال و 2 ماه و 21 روز سن داره

ماهانی وآیهانی قند و نبات

زمستون امسالمون و تولد بابایی

1392/10/28 11:04
1,807 بازدید
اشتراک گذاری

.. الهی هرکجا هستی خدای اطلسی ها باتوباشدپناهه بی کسی هایار تو باشدتمام لحظه های خوب یک عمربه جزدلواپسیهاااااااااااااااااا،،باتوباشد

 

منوچهر  جاااااااااااااااااااااانم،

گروه گل یاسhttp://s3.picofile.com/file/8101527434/dadashi.jpg

سلام دوستای خوبم،ماهان عزیزم،اول دی  تولد بابایی و دایی مهدی بود،و به خواست دوستان گلم که پرسیده بودن کادوی همسلی چی بود این جشنو تو وب براشون گرفتم اما بگم که بیشتر عکسهای تولدو بنابه دلایل امنیتی و اخلاقی ندااااااااااااااااالمنیشخندنیشخندشوخی کردم همسلی اینجوری قرتی بازی دوست نداره منم تولدشو بی شیله پیله و عکس و فیلم گرفتم مژهمژهدیگه دوستان مسئله کادو براشون سوال پیش اومده بود و منم که مهربووووووووووووووووووووونزبانچند تا عکس همینجوری بعد تولد،دیروز پریروز شکار کردم میزارم برا یادگاری...همه لحظه هایتان در گیر شادی و نشاااااااااااط..

اول از همه چشم و هم چشمینیشخند،،اوخ اوخ ببخشیداوه مسابقققققققه برا پخت کیکدروغگو

کیکی که شبنم جون ،زن داداش گرام برا تولد داداش مهدی درست کرده بود..متفکرمتفکرنکنه کیک اون برنده بشه..بهتره برم تزئیناشو  بهم بزنماز خود راضیاز خود راضی


اینم کیک من  که،نه من باب چشم و هم چشمی و حسادتااااااااااااخجالتنیشخندهمینجوری برا تولد شوهری البته قبل از تزئینات کامل و خامه و ژله..وگرنه کیک من صد در صد بهتر بووووووووود..شیطانشیطان

 

هجوم اهالی تولد برا بریدن کیک و پای ثابت ماهان جون قلبقلب

کادوی  ماهان جونم برا بابایی یه جفت جوراب خوشگل به خرج بنده و یه  نقاشی از چوپان دروغگو،البته مناسبت موضوع  این نقاشی رو با تولد بابایی من که نفهمیدم،شما فهمیدین به مام بگین..یه نقاشی از مکه هم کشیده بود هرکاریش کردم اونو بده نداد که نداد و گفت همین کادوی باباییهتعجبتعجب

بنده هم  از ماموریت قبلی برا تولد همسلی و داداشی ، پلیور خوشگل  براشون خریده بودم اما چون اون موقع دیده بودتش ،اینارم برا سورپرایز همسلی تهیه کردم..خانوماااااااااا زرنگ باشین کادوی مالی تنها کادوییه که پس از تولد به خودتان برگشت داده میشوووووووودنیشخندنیشخندچشمکبرای ما هم این اتفاق افتاااااادشیطانشیطاناز خود راضیاز خود راضیاز خود راضی

اییییییییییییییییییش منم با این دوربین و کیفیت پایین عکسهاااااااااااااااااا..اح اح اح اح،چه وضعیه این،،یعنی یه چن نفر نمیتونن جمع بشن برا من یه دوربین با کیفیت بالا بخررررن عاااااااایا؟؟؟این چه دوستیه ما داریمممممممتفکرقهرقهرقهر((با زبون بی زبونی،یعنی اینکه شرمنده بابت کیفیت پایین عکسهاخجالتزبان))

 چند تا از عکسهای زمستونی امسالمون...

آدم برفی که تو کلاستون درست کرده بودین و شاکی بودی که هنوز کلاه آدم برفی تکمیل نیست و عکس نگیرملبخند

ماهان جونم ، اینجا روز برگشتن من از ماموریته که اونقد ذوق زده بودی و  به سر و کله من و بابایی گوله برف زده بودی که آدم برفی شده بودیمماچماچ

 

اینجام بابایی هم  ازمون عکس شکار میکرد هم با گوله برف دنبالمون میکرد..قلبقلب


فرا رسیدن سالروز  تولدت را در گوش قاصدکهای عشق و زندگی زمزمه خواهم کرد تا برف زمستانی از شوق حضورت بهار را لمس کند...یه بار دیگه تولد داداش مهربون و همسر عزیزمو تبریک میگمممممممممممممم....قلبقلبهوراهوراهورا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (103)

مامان پرنسس وشاهزاده کوچولو
4 دی 92 9:58
سلاااااااااااااااام تولدت همسری وداداش جونت مجددآ مبارک انشالله 150 سالگیشونو جشن بگیرید وااااااااای چه عکسهایی حالا بعدآ میام یه دل سیر می بینم چون عجله دارم خصوصی گلم
مامانی نازگلا
پاسخ
سلام ناهید جونم مرسی بابت خصوصی اومدم کلیم لذت بررررردم
لیلا مامان پرنیا
4 دی 92 10:07
ههههههههههههههههههههههههه ببخشید ایسان جونم دوباره اومدم وبت یادکم افتاد تولد همسری وداداش جونت رو تبریک نگفتم انشاا.. خدا دوتاییشون رو برات حفظ کنه عزیزم نه که خودت سوژه جالب نوشته هاتی دیگه بقیه تو داستان محو میشن عززززززززززیز دلم تو ماهی لیلا جونم،منم با اجازت همن کامنتو تو پست تولد شوشویی میزارم
lمامان شیدا
4 دی 92 10:46
آیسان جونم تولد آقای همسر و برادر عزیزت مبارک امیدوارم سالیان سال در کنار هم خوش و خرم باشید به به چه کیکی هم درست کردی اصلا هم نگران نباش معلومه که چشم و هم چشمی نبوده اون کادوی نقدیت منو کشته
مامانی نازگلا
پاسخ
مییییییییییسی عجججججججججججیجججججججججم،پس معلومه که چشم و هم چشمی تو کار نیییییییستآخخخخخخخخی راحت شدمااااااااااااا
lمامان شیدا
4 دی 92 10:49
ماهان جونم چه آدم برفی خوشملی درست کردی عــــــــــــــــــــــــــــــــــــــزیزم آخ جــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــون برف بازی خوش باشید گلم
مامانی نازگلا
پاسخ
قابل شمما رو نداره خاله جونممرسی خانوم خانومااااااااا
مامان عرفان
4 دی 92 11:04
تولد همسر گراميتون مبارك باشه آيس خانوم . واح واح واح مردم چه قرطي بازي هايي كه نميكنن . اح اح اح
مامانی نازگلا
پاسخ
نه پ فک کردی مث تو میشینم جلو تلویزیون و لنگما میندازم رو هم ،سورپرایزی گفتن روز عادی گفتنننننننن خخخخخخخخخخ
مامان عرفان
4 دی 92 11:04
اين كيفيت پايين عكسهات تو حلقم همكلاسي
مامانی نازگلا
پاسخ
باشه حرفی نیست،بی هنر و آنسه که نباشن،حلق تو هم حلقه خخخخخخخخخخخخ
مامان عرفان
4 دی 92 11:05
تو هنرمندي عزيزم و صد البته كه كيكي تو درست كردي از كيك زن داداشت بهتر (نيست) .
مامانی نازگلا
پاسخ
گندددددددددددددددت بزنه نگار ،گندت بزنه...داشتم خجالت زدت میشدماااااااااا،،گفتم چی شد وجدان درد گرفتی
مامان عرفان
4 دی 92 11:06
ميگم تو اصلا كيك پز خوبي نيستي . ولي حلواهات حرف نداره . به جاي كيك هميشه حلوا درست كن . بيشتر از استعدادت از خودت كار نكش
مامانی نازگلا
پاسخ
اصللللللللللللللللا خوووووووووب کرررررررررردممممممممممممم..میخواستم توی فضولو کشف کنم که کرررردم،این رسم رفاقتتم تو حلللللللللللق خووووووووووووودم،بشه بیام جبران کنم وااااااااااااااااااست..اییییییییییییییییییششششششششششششششششش
مامان عرفان
4 دی 92 11:07
آبروم رفت با اين كيكي كه درست كردي . اين چه تزئيني هست آخه . لااقل به خاطر آبروي منم كه شده جلوي اون زنداداش خانومت خوب در ميومدي . از خجالت مردم عاخه .
مامانی نازگلا
پاسخ
نگار زهلم گددددددددددمیش تو ظرف اصلی بخدا بهتر از این شده بود این عکس اول اول تزئین بود،صبح که بهت گفتم عکس کم داررررم نااااااااااامرد
lمامان شیدا
4 دی 92 11:08
سلام عزیز دلم قربون مهربونیت یه کم کسالت دارم هنوز نتونستم عکس ها رو بزارم به روی چشم در اولین فرصت میگذارم و خبرت میکنم ماهان جونم رو ببوس
مامانی نازگلا
پاسخ
سللللام ،قربونت بشم خدا بد نه ،چرا کسالت داری؟؟؟؟؟ایشالله زودی خوب میشی و آپ میکنی،میبوسم روی ماه خودت و الینا جونو
مامان عرفان
4 دی 92 11:08
ميبيني در عكس هم كاملامعلومه هجوم دستها و حمله ها به طزف كيك زنداداش خانوم هست و كيك تو همون جوري مونده و كسي حتي به روش هم نگاه نميكنه .
مامانی نازگلا
پاسخ
نه عاااااااااخه من نه که رندم و خسیس روز بعدش تو خونه خودمون تنها برا سه نفر درست کرده بودم کیکرو خودشم اون عکس مال همون لحظه پیدایش از تو فر بود
مامان عرفان
4 دی 92 11:09
نقاشي ماهان جون هم عالي هست .ايول ماهان هنرمند .
مامان عرفان
4 دی 92 11:09
ماهان جون ميگم برا مامانت يه نقاشي كيك بكش تا ياد بگيره كيك را چطوري تزئين كنه . قربون دستت خاله
مامانی نازگلا
پاسخ
ااااااایشششششششششششششش لوس نشو خوب شده بود کههههههههه..ولی خدایی بعدا با شکلات تخته ای و ژله خوبترم شده بودا اون شکستگیشم بردم شکسته بند درستش کرد
مامان عرفان
4 دی 92 11:10
ايول آيساني ايول كادو ايول پليور ايول تراول ايول كادوي مالي ايول عودت به خودت
مامانی نازگلا
پاسخ
نه باااااااااااااااباااااااااا شمام خوب راه افتاااااادینا،خودتم یه پا هنرمندی کهههههههههههه
مامان عرفان
4 دی 92 11:12
منم از اونا ميخوام . لواشكه شكلاته چيه ها مي خوام همون كه نوشته سيب و آلبالو و انار و ليمو . زود باش برا منم بيار . اين نوشته ها مربوط به لواشكه اما داخل بسته شكلاته . مسئله چيه ؟ بودن يا نبودن ؟؟؟
مامانی نازگلا
پاسخ
اینا یه جور شکلات میوه ای با روکش کاکائو که همسلی خیلی دوسشون داره ،براش گرفته بودم،،چقدم ملس بوودن نگاااار جااااااات خالی خیلی خوشمزه بودنا یعنی خییییییییلیبسه دیگه ،فک کنم آب دهنت براه افتااااااد
مامان عرفان
4 دی 92 11:13
ماماني بچه راس ميگه ميذاشتي آدم برفيش كامل بشه بعد عكس مينداختي ديگه .
مامانی نازگلا
پاسخ
نگااری نمیشد که فک کن نظامی با اون اخم و تخم منتظر بود دم مهد که زودی بریم ،بره به کارش برسه،ماهانم تازه داشت شال و کلاه میبافت برا آدم برفی
مامان عرفان
4 دی 92 11:15
يك تير و دو نشان گرفتن آقاي همسري تون . هم عكس ميگيرن هم شما را به توپ و تانك بسته . چه هنرمندن ايشون .
مامانی نازگلا
پاسخ
خخخخخ معلومه که باید هنرمند باشن،انتخاب منه هااااااااااااا
مامان عرفان
4 دی 92 11:21
معلوم هم شد تلويزيون ايران را نگاه نميكنيد و امروز هم زود اومده بودي اداره و در اخبار نشنيده بودي كه امروز بايد يك ساعتي ديرتر بياي . لو دادي خودتو رفت پي كارش .
مامانی نازگلا
پاسخ
چییییییییییی می گی نگااااار من اصلا امتحان داشتم داشتم درس میخوندم چرا شر میشی تووووووو،،همسری داشت اخبارو گوش میداد خداییییییییییییی
مامان عرفان
4 دی 92 11:22
هي به مردم بيچاره و بدبخت بگو صلوات و بسيجي و صالح . اونوقت خودت بشين و اين غربي ها را نگاه كن . واقعا كه
مامانی نازگلا
پاسخ
نچ نچ نچ بده ،زشته ایراد داره دختر زبونتو گاز بگیررررررررررر،،من و این حرفها،استغفرالله..استغفرالله..به خاطر این وصله نچسبت حلالت نمیکنمممممممم،حالا هی بیا ازم حلالیت بگیرررررررایییییییییییش
مامان عرفان
4 دی 92 11:23
ميگم از فردا كسي برات صلوات نفرسته بموني سوزان سوزان . اي غرب زده . اي وطن فروش .
مامانی نازگلا
پاسخ
چرررررررررررررررررا عاخه،من حرفی از رفتن به اونورتر از آبها زدم عااااااایا؟؟؟آیا گفتم ماهواره خریدیم،عاااااایام؟؟؟آیا من گفتم تو جشن تولد پایکوبی و رقص داشتتتتتیم...عاااااایا...هااان هم شاگردی
مامان محيا
4 دی 92 11:42
تولدشون مبارك انشاا... هميشه در كنار هم به خوشي بگذرونين.آيسان جون منم اگه يك پست براي تولد شوشو بذارم كادوي تولدشو كه هيچ پولاي تو جيبش هم ميداد خوب سياست مداري هستي به ما هم ياد بده
مامانی نازگلا
پاسخ
ممممممممنون گللللللللللمخخخخخخخخخخخ شمام تولد بگیر هم جیباشو خالی کن هم عزیزتر شوووووووووووووو
مامان محيا
4 دی 92 11:45
منم برف ميخوام جاي ما سرماش هست برفش نيست بچوك امير تا به حال آدم برفي درست نكرده و فكر كنم نديده باشه از نزديك
مامانی نازگلا
پاسخ
اااااااااااه ه ه ه ،زمستون بی برف اصلا صفا نداره که عین چای شیرین بدون شکررررررررر..ایشالله برفم مییاد ،آدم برفیم درست میکنین
حباب
4 دی 92 11:51
به به سلام بر ایسان عزیزم .....وا رمزو که فرستادم ....دوباره خ میدم حالا قهر نکن ....نمیدونم اون مرد تیکه بی شعور نیومده از اون هفته ...کار ش طوریه که هر وقت نیاز باشه میزنگیم بیاد...حالا احمق همین امروز فردا پیداش میشه ......هنو بی خبرم ....بیا رمز خصوصی
مامانی نازگلا
پاسخ
دیدی که چجوری رمزو ازت کشیددددممرسی بابت خصوصی میگم اصلا منبعد بهش زنگ نزنین بزارین گم شه برررررررررره،اصلا از ذهنم پاک نمیشه هااااااا واااااااااای بمیری دختر برا اون خصوصیت و بوووووق
حباب
4 دی 92 11:52
توللللللللللللللللللللللللللدشون مبااااارک گلها واسه تو ایسان جونی ...همچنین بوسا هم واسه تو البته همسر بوست کنه
مامانی نازگلا
پاسخ
میییییییییییییسی عزیز دلممممممممممممم،خودت گلی که..آخخخخخخخخخخخخخخخییی
حباب
4 دی 92 11:54
اووووووووووووووووووووووووووووووووهههههههه چه برفی اینجا که فقط سرماس
مامانی نازگلا
پاسخ
اینجام هم برفه هم سرما البته این برف مال چن روز پیشه ولی سرما رو داریم شدییییییییییید
ریحانه
4 دی 92 13:11
توووووووووووووووووووووولد همسری مهربون و داداشی گلت مبااااااارک آیسان جونممممممممممممممممممم
مامانی نازگلا
پاسخ
خییییییلی میییییییی ریحانه جووونم
ریحانه
4 دی 92 13:12
آیساااااااااااااااااااااانی تو هم کم حسود نیستیااااااااااااااااااا،خودمونیم،با جاری خانوما چه میکنی خدا میدونه
مامانی نازگلا
پاسخ
نه باباااااااااااااا،همیشم اینجوری نیستم که،با جااااریام توووووووووووپ توپم،، عاااااالی،مهربوون،اصلا دمت گرم یادم افتاد یه اس بدم به جاری کوچیکتره که باهاش زیاد جورم حالشو بپرسم دمتتتتتتتت گررررم
ریحانه
4 دی 92 13:15
دست چهارمی تو هجوم برش برا کیک هم مال خودته دیگه نهههههههههههههه؟؟؟میشناسمتتتتتتتتت
مامانی نازگلا
پاسخ
آررررررره خخخخخخخخخخخخ
ریحانه
4 دی 92 13:16
الهی فدای تو بشمممممممممممممم ماهان جونم برا نقاشی چوپان دروغگوت،آیسانی من ممیگم شاید بابایی یه قولی به بچه داده یادش رفته ماهانی اینجوری جبران کرده
مامانی نازگلا
پاسخ
نظرررررررررری خخخخخخخخخخخ
ریحانه
4 دی 92 13:20
واااااااااااااااااای چه کاددووووووووووووووووو هاااااااااایی...آیسان رند و زبللللللللللللللللللللل یه چیزیممممممممم از شوشو میسلفیدی خخخخخخخخخ
مامانی نازگلا
پاسخ
هههههههههههههههه ماااااااااااااا اینجوریاییم دیگهههههههههه
ریحانه
4 دی 92 13:20
چه برف بازی دبشی ،خوشبحالتون عزیزم،چه خونواده گررررررررررررررمی،توی هوای سرد و برفی
مامانی نازگلا
پاسخ
جاااااااتون خالی ریحانه جوووووونممییییییییییییسی عزیزززززززز
لیلا مامان پرنیا
4 دی 92 13:46
الان انقدر خندیدم باور کن آیسان دارم همین جور اشک میریزم بگو چــــــــــــــــــــــــــرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو قسمت نظرات به نگار گفته بودی زهلم گدمیش واین تکه کلام منــــــــــــــــــــــــــــــــــه!!خدا خیرت بده که کامنت هات هم آدم رو سرحال میکنه
مامانی نازگلا
پاسخ
اااااااااااااااههههههه ،واااااااقعا منم تیکه کلاممه اتفااااقا،برا هر کیم دوسشم داشته باشم بیشتر میگمراه به راه ورد زبونمه.. .پ بخوام بهت بگم این حرفو بهت برنخوووره هااااااااااااحالا برا دست خوشی ،ای قلبونت بشم زهلم گدددددمیش
لیلا مامان پرنیا
4 دی 92 13:51
بابا دمت گرم زن داداش باید بیاد پیش آیسانی ما کلاس شیرینی پزیمن که فقط به کیک تو نمره میدم اونم20 انشاا.. همیشه در کنار هم شادو سلامت باشید عزیزم
مامانی نازگلا
پاسخ
ششششششششششششششببببببببببببببنمممممممممممم بدو بیاااااااااکه دلت بسوووووووووووزه،الکی داداش مهدی اونهمه قربون صدقت رفت و هندونه زیر بغلت دادددددددقررررررربووووووووووووووووووونت لیلا جوووووووونیییییییم
لیلا مامان پرنیا
4 دی 92 13:52
راستی دستت درد نکنه به خاطر نکته های ظریفی که بهمون یاد میدی واقعا جای سپاس دارهاز این به بعد کادوی تولد همسری چک میکشم
مامانی نازگلا
پاسخ
آی قررررررربون رفیقای با حال و درس یاد بگیییییییر،مررررامت کشته منووووووووو
لیلا مامان پرنیا
4 دی 92 13:53
نقاشی عسلم هم عالیـــــــــــــــــــــــــــــه قطعا بهترین هدیه ای هستش که همسری اون شب گرفته
مامانی نازگلا
پاسخ
مممممممممممیییییییییییسی خاله لیلای مهربون،واقعا همسری کلی ذوق زده شد برا نقاشی،برا همینم بود من حسودیم شدکادومو پس گرفتتتتم خخخخخخخخخخ
نیلوفر
4 دی 92 14:50
منم برف میخواااااااااااااممممممممممممممم تولد همسرت مبارک آیسان جون. آتیش عشقتون همیشه روشن باشه و سلامتی یار مدام تنتون.
مامانی نازگلا
پاسخ
اااااااااااای جوووووووونم نیلو جونم، برف برا شما بده خانوم خانوما،برف ببینین بازیتون میگیره فینگیلیلا سردشون میشه،گنااااااااااه دالنقرررررررربون توی با صفام بششششششششم،ممنونننننننننن
مامان مهنا
4 دی 92 14:56
تووووووووووووووووولدت توووووووووووووووووووولدت تووووووووووووووووووولدشون مبارک
مامانی نازگلا
پاسخ
آآآآآآآآآآآآآآآآآی من به فدات و مرررررررررررررسی ،،این نیشخندااااااااااتم تو حلقووووووووووووم گرام بندهههههههه
مامان مهنا
4 دی 92 14:56
چیه دوس ندارم این ایکونرو بذارم
مامانی نازگلا
پاسخ
بس که یه روده راست تو شیکمت نیست...دستتم به آیکون درست نمیرررررررررررررررررره..دقیقا رابطه روده با دست مستقیم به هم ربط داره ،جزو پژوهشهای جدید بندسسسسسسسست
مامان مهنا
4 دی 92 14:56
حالا گریه نکن باشه بیاااااااااااااااااااا
مامانی نازگلا
پاسخ
قدم رنجه فرررررررررررررررمودییییییم قبلا...و بی دعوووووت
مامان مهنا
4 دی 92 14:57
نمیشه ایکونه بغل رو میذاشتم؟؟
مامانی نازگلا
پاسخ
هااااااااااااااااااااا
مامان مهنا
4 دی 92 14:57
اوووووووووووووووووووووووووووووووف کیکت تو حلقووووووووووووووووووووووووومم
مامانی نازگلا
پاسخ
مییییییییییییییییییییدونسسسسسسسسسسستم خوووووووووشت مییییییییییییااااااااااد رفییییییییقبگندی نگار بیا و ببین سر کیک دست و پا میشکنههههههههه
مامان مهنا
4 دی 92 14:57
چی میشد اون تراوالا الان دست من بود
مامانی نازگلا
پاسخ
باااااااااابااااااااااا،فرقی داریم مگه؟؟؟ الان تو جیب منه کلیم بارمو سنگین کرده خخخخخخخخخخخخ والاه
مامان مهنا
4 دی 92 14:58
وای چ نقاشی کشیده عاقا ماهی افرین افرین معلومه ب مامانت نرفتی
مامانی نازگلا
پاسخ
این دو سه تا کامنتو(از آخر) که خوندم گفتم یه جایی ذات خودتو بروز میدی،حق با من بوووووودتبریک میگم به خودم
مامان مهنا
4 دی 92 14:58
اه چقدر برف خوش ب حالتون
مامانی نازگلا
پاسخ
آآآآآآآآآآآاخخخخخخخخخخخخخیییییییی چرا اینجوری آه کشیدی جیگررررررررررررم کباب شد ،بیا نهار دور هم بزنیم جیگرروووووووو
مامان مهنا
4 دی 92 15:00
ماهم برای بار دیگر آیسان عزیزم تولد همسری و برادرت رو بت تبریک میگم هم ب تو هم ب ماهان و هم بخودشون ایشالا همیشه حضورشون سبز باشه تو زندگیت حالا اجازه بغل میدی
مامانی نازگلا
پاسخ
ااااااای قلبونس بسسسسسسسسسسسم مممممممممممممممممن آنسه جووووووونم که اخیرااااااااا مهلبووووووون شدهفدات م بیا اینم آغوووووووش مهربون و باز من فقط بپا این شاخهایی که از تعجب رو سرم سبز شدده تو چشم و چالت نررررررره..
حباب
4 دی 92 17:02
بله بله به خواهران که رسیدید ابتدا صلواتی ختم نمایید بعد راهی ماموریت شوید
حباب
4 دی 92 17:02
خسسسسوسی
مامانی نازگلا
پاسخ
آیییییییییییی..اح اح اح آخه من چی بگم به تووووووووووووو شیطووووووووون..آره والاه همونجوری که خودتم حدس زدی بودیاااااااااولی زود حللللللللللللللللل شد ،، ما اینجوریاییم
حباب
4 دی 92 17:03
گذشته از شوخی همیشه خوش و خرم باشید با همسر و ماهان جان بلا
مامانی نازگلا
پاسخ
فدااااااااااااااات بشم حبااااااابم ،میسیییییییییییی
سمانه(مامان سروش)
4 دی 92 17:48
آهان!!!!!پس که اینطور!!!!!یادم باشه دفعه دیگه اینجوری کادو بدمنه عزیزم اصلا نگران نباش کیکت بسیار زیبا و دل انگیزه و جای هیچ شک و شبهه ایم نی
مامانی نازگلا
پاسخ
آی من قرررررررررررربون رفیق بامرررررررررررام و بامعرفت خودم،که هم روش کادو دادنو زود میگیره،هم روحیه میده در حد لالیگاااااااااا
سمانه(مامان سروش)
4 دی 92 17:49
آ قربون اون پسملی با کادو دادنش
مامانی نازگلا
پاسخ
مییییییییییسی خاله جونیم خدا نکنههههههههه
lمامان قند عسلا
4 دی 92 19:22
سلام خدمت دوست جونی گلم و اقا ماهان جیجرتولد همسری و داداش گلت مبارک .ایشالا همیشه سالم و تندرست باشن ماهان جونی رو ببوس
مامانی نازگلا
پاسخ
سلام عزیز دلللللللم،قربون تو بشم ،شیرین کام باشی الهیییییییییییی
مامان یاسمن و محمد پارسا
4 دی 92 19:42
تولد داش جون و همسر گرامیتون را بهتون تبریک میگم ایشالاه سالهای سال در کنار هم به خوبی و سلامتی زندگی شادی را بگذرانید وای چه برفی خوش به حالتون از حسودی مردم ماهان جونم در کنار بابا و مامان مهربون همیشه خوش باشی و خرم
مامانی نازگلا
پاسخ
ممنوننننننننن گلللللماوووووووووخی عزیزم برفم حسودی داره عاخههههههه..ایندفعه قم اومدنی یه چمدون برات برف مییااااارم،چطوره؟؟؟؟
مامان پریسا
4 دی 92 20:23
سلام گلم. تولد همسری رو به شما و ایشون تبریک میگم. ایشالله سایشون مستدام باشه. کیک عالی شده حتما مزه اش هم خوب شده.
مامانی نازگلا
پاسخ
سلام عزیز دلم،ممنون بابت تبریک مرررررررسی بابت روحیییییییییه..ولی واقعا طعمش خوشمزه بود،تازه مغزدارم بوود
سارا مامان اهورا
4 دی 92 21:55
عزیزم تولد شوهرتو تبریک میگم انشاالله که همیشه سایه اش رو سرتون باشه
مامانی نازگلا
پاسخ
یه دنیااااااااااا تشکر سارای مهربوووونم
سارا مامان اهورا
4 دی 92 21:58
قربون ماهان جون خوشتیپم برم من اون عکس ماهان که 1 دستش به درخت و 1 دستش به نیمکته و برف میباره خییییییییییییییییییییییلی قشنگه
مامانی نازگلا
پاسخ
خدا نکنه عزیزم،ما خیلی لطف دارین،چشماتون قشنگن
سارا مامان اهورا
4 دی 92 21:58
راستی تولد داداشتم مبارک انشاالله همیشه سلامت باشه
مامانی نازگلا
پاسخ
ممنون عزیز دلم،قربونت بــــــــــــــــشم
مامان مهنا
5 دی 92 12:25
وایییییییییییییییییییییییییی آیسان بمیری بمیری ک مردم از خنده دختر
مامانی نازگلا
پاسخ
اونوخ چراااااااااااااا؟؟؟تو میخنـــــــــــدی من بمییییییییرمعدالتت تو حلق من و بی هنرکه منم اینجوری باهاش عدالتو تقسیم میکنم
مامان مهنا
5 دی 92 12:25
مامانی نازگلا
پاسخ
اییییییییییییییییی بترکی الان فهمیدم برا اون خصوصیه هست که دلضعفه گرفتیبخند بخند دنیا به روت بخنده
مامان مهنا
5 دی 92 12:26
فعلا وقت ندارم جواب کامنتارو بدم باید برم سر جلسه امتحان دارم
مامانی نازگلا
پاسخ
سر پیری و معرکه گیییییییییییریاینو گفتم که نوزدهم که خودم امتحان دارم نیای به ریشم بخندیحالا چه امتحانی داری مگه؟؟؟؟
مامان مهنا
5 دی 92 12:26
برامون پلیز خیلی دعا
مامانی نازگلا
پاسخ
پلیزت تو حلقمممممممم...بااااااااااااااشه دعاتم میکنم نه که من بچه مثبت صالح بسیجیم یه پیرن به خدا نزدیکترم ،دعام میگیره
مامان مهنا
5 دی 92 12:26
ولی خداییش جوکه سر حال اورد منو فک کن تو جواب سوالا جکه رو بنویسم ینی قبول میشم؟؟
مامانی نازگلا
پاسخ
یعنی شک نکن آنسه که قبول میشی،،امتحان کن ضرر که نداره هااااااان؟؟داره..فقط یه ذره خجالت داره اونمایمان دارم که از پسش برمییای..
مامان مهنا
5 دی 92 12:28
باور کن آیسی بم نگفته بودی برای تبریزی و تو دانشگاه و 16 سالته اصن نگفته بودی بم و من واقعا فک میکردم دوسال ازم بزرگتری و 14 ساله ایی الان ینی فهمیدی من 10 ساله ام خخخخخخخخخخخخخخخخ
مامانی نازگلا
پاسخ
هاااااااااااااهاااااااااا هاااااااا آنسه این تخفیف اساسیا برا سن منو تو تو حلق مدیریت نینی وب...حال کردی تخفیفارو دختر تو نمیگی اینجا همه جوره آدم رفت و آمد میکنن ،،استغفرالله سن خانوم که لو نمیره عزیزززززززززز
مامان مهنا
5 دی 92 12:29
حالا فعلا باید برم بقیش باشه برای بعد تا بیام حالتو بگیرم اساسش
مامانی نازگلا
پاسخ
نه فک نکنم برگشتنی دل و دماغ داشته باشی ،چون نه که رفوزه میشی و حالت گرفته میشه...سر حال نیستی که بیای حال بگیری داداااااااااااش
مامان مهنا
5 دی 92 12:31
من جات بودم جکه رو ب خواهران هم میگفتم خخخخخخخخخخخخخخخخ بسی اون وسط حال مونومودوم
مامانی نازگلا
پاسخ
منم که نگفته بودم تو حلقم گیر کرده بود بلاخره یه جا بروز کردددددددددددیکی طلبماااااااااا از حلقومت میکشم بیرون بعد یه چندتا دست اول دیگم دارم سر فرصت میفرمایم خدمتت
مامان مهنا
5 دی 92 12:32
اوووووووووووووووووووووووووووووف عاقا ما این کامنتو صدبار فرستادیم چرا تایید نمیشه والا باور کن آیسی بم نگفته بودی برای تبریزی و تو دانشگاه و بووووووووق...سالته اصن نگفته بودی بم و من واقعا فک میکردم دوسال ازم بزرگتری و بوووووووووق.. ساله ایی الان ینی فهمیدی من بوووووووق... ساله ام خخخخخخخخخخخخخخخخ
مامانی نازگلا
پاسخ
یعنی الان این بوقا به جای رقما تو حلق مدیریت ،اومده بس که خودکشی کردی که بگی هنوز به سن تکلیف نرسیدی والله..اییییییییییییییییش
مامان مهنا
5 دی 92 12:33
دوس داشتم دوباره بذارم ی لحظه حس کردم در حقم خیلی اجحاف شده باور کن آیسی بم نگفته بودی برای تبریزی و تو دانشگاه و بوووووق.. سالته اصن نگفته بودی بم و من واقعا فک میکردم دوسال ازم بزرگتری و بوققققق ساله ایی الان ینی فهمیدی من بوق ساله ام خخخخخخخخخخخخخخخخ
مامانی نازگلا
پاسخ
آنسه کاری نکن به خودم ضرر یه بلیط هواپیما بزنم بیام خفت کنماااااااااااااینهمه این راز بزرگ سنمونو نیا فااااااااااش کن..دختر بد دعاتم نمیکنم که رفوزه بشی بشینم تا شب برات بخندم
مامان مهنا
5 دی 92 12:33
دختر پاشو برو امتحانتو بده ستاد اضطراب ب خودم
مامانی نازگلا
پاسخ
عععععععععععععع چقد این ستاد برام آشنااااااااااااااست با اون ترس و لرزشکجا دیدمش،کجاااااااااآهان تو حلقه صالحین مشهود بودن ایشوووووووووووون
خاله هدی مامان پارسا
5 دی 92 12:38
مبارکه تولد همسریتون ایشالله 10000 ساله بشه با هم زندگی خوب و خوشیو داشته باشید خوشبحالتون برا برف ما که برفی ندیدیم امسال به جای ماهم برف بازی کنید
مامانی نازگلا
پاسخ
مرررررررررررررسی عزیز دلم،پس شمام برف نداشتین؟؟؟ما هم حسابی برف داریم هم حسابی سرما و یخبندون..جای شما خااااالی برا برف بازی
مامان پرنسس وشاهزاده کوچولو
5 دی 92 14:47
سلااام خوبید تولدا مجدد مبارک گلم، به به خوش به حال همسری که این قدر بانوی نمونه ای داره خییییییییییییییلی با حالی عزیز خودم
مامانی نازگلا
پاسخ
سلام مهربونننننننننننننننمشما لطف دارین به من قد یه دنیاااااااااااااااا
مامان سونيا
5 دی 92 15:27
تولد برادر و همسر عزيزتون رو تبريك ميگم انشالله كه 120 ساله بشن خداوند بهشون عمر با عزت و عاقبت خير عطا بكنه انشالله
مامانی نازگلا
پاسخ
قربون دوست خوب و با وفاااااااااااااااام بشمخدا سونیا جونمونو حفظش کنه
مامان سونيا
5 دی 92 15:27
بابا عجب كادويي داده ماهان جون نقاشيش گرچه بي ربطه اما خيلي هم خوشگله
مامانی نازگلا
پاسخ
مییییییییییییییییییسی خاله مهربون،چه نگاه زیباییچه تعری زیباااااااااااااتری
مامان سونيا
5 دی 92 15:28
من ديگه دير اومدم اين كيكه از ديروز تا حالا توي حلق ده نفر رفته ديگه ادعايي براي كيكت ندارم بانوي هنر مند
مامانی نازگلا
پاسخ
اییییییییییییییییی جووووووووووووونم،اگه شمام میخواین تعارف نکنین بفرمایین این هنرم درسته تو حلق شمام مشرف بشششششششششن
مامان پرنسس وشاهزاده کوچولو
5 دی 92 16:05
ایسانی دستتون درد نکنه این کیکها دوتاییشون نمره شون20 ولی چون شما آبجی خودمید بهت امتیاز 100 می دم
مامانی نازگلا
پاسخ
قررررررررررررررررربووووووووووووووووووون مرااااااااااااااامت،با مراااااااااااامشـــــــــــــبــــــــــنمی جونم بیا که بردم ازت
مامان پرنسس وشاهزاده کوچولو
5 دی 92 16:07
آیسانی این قضیه نقاشی چوپان دروغ گورو ته توشو در بیار ببین یعنی چه اونوقت
مامانی نازگلا
پاسخ
ناهیدی جونم فک کنم تاثیر قصه شبش بوده بچم،آخه شب قبلش پویا کارتون چوپان دروغگو رو پخش کرد،وقت خوابشم ماهانی ازم خواست همون قصه رو بهش بگم.. حتمی نقاششیشم برا همون شده خخخخخخخخخخخخخخخ
مامان پرنسس وشاهزاده کوچولو
5 دی 92 16:10
ولی هرچه از پسر رسد نیکوستباریک الله ماهانی وبارک الله به مامان سیاستمدار وعاقل که چه کادوهایی به همسری میدیندمت گرم ماهم یاد گرفتیم از این کادوها بدیم اتفاقآ تولد همسری ما هم آبان هست همین کارو می کنم آخرش به خودم میرسه چرا به فکر خودم نرسید
مامانی نازگلا
پاسخ
پیش پیش تولد شوشوییتون مبااااارک، مبلغ آموزش بنده رو بریزین به حساب سوئیسمخخخخخخخخخخخ الکی نیست ک بنده رئیس بانوان وب شدم برا این کارامه همه بلد بودن که نمیشد کهههههههههههه
مامان پرنسس وشاهزاده کوچولو
5 دی 92 16:11
کادوها مبارکشون باشه
مامانی نازگلا
پاسخ
مییییییسی ناهیدی و مبااااااااااااااارک مــــــــــــــــــــن
مامان پرنسس وشاهزاده کوچولو
5 دی 92 16:13
به به چه آدم برفی خوب ایسانی بچه راست میگه کلاه که نداشته باشه انگار چشمش کوره ای مامان بد عجله برا چی بود میذاشتی ماهم با کلاه می دیدیم
مامانی نازگلا
پاسخ
آره واقعنا ناهیدی آدم برفیم به کلاهش خوشگل میشه،ولی خدایی وقت نبود،سرویس ماهان از طرف اداره که مییاد عجله داشت،باید زود برمیگشتیم اداره..ماهانم که نازک نارنجی خودش یه قدمم پیاده راه نمیره،چه برسه به اینکه از سرویس بمونیم و بخوایم تا اداره پیاده برگردیمایشالله برف بدی با آدم برفی با کلاه مییایم
مامان پرنسس وشاهزاده کوچولو
5 دی 92 16:44
ای جااااااااان چقدر منظره زیبایی به جای ما هم یه دل سیر برف بازی کنید ما که از این برفها نداریم عمرآ هم که داشته باشیمخوش بگذره عزیزم دوستان به جای ما صفا کنن
مامانی نازگلا
پاسخ
عزززززززززززززززززیزم نکن موهاتووووووو،حسادتمممممممممم حدی داره خخخخخخخخخخخخخخ،شما تو خونه گرم و نرم نشستین ما خودمونو میکشیم مگه؟؟؟.فدامداااااااات،جای شما همیشه تو دلمون سزه سبزههههههههههههه
مامان پرنسس وشاهزاده کوچولو
5 دی 92 16:47
آیسان جونی من تورویا بودم یا شما یه عکس خوشگلتنو اینجا برداشتید
مامانی نازگلا
پاسخ
عزززززززززززززززززیزم ممنون از توجهت خودم برداشتمش.. نه که یه جورایی توذوق بوددددددددد
مامان پویا
5 دی 92 22:20
سلام عزیز ،تولد همسروبرادر گرامیت مبارک ایشالا خدا به هردوشون عمرباعزت عطا کنه
مامانی نازگلا
پاسخ
سلام قربووووووووووووونت بشم،ممنووووووووووووون گلمممممممممم
مامان پویا
5 دی 92 22:22
خیلی کادوی جالبی بود هم ازطرف مادروهم ازطرف پسر هم کادوی مالی خودت،هم چوپان دروغگوی ماهانی
مامانی نازگلا
پاسخ
مامان پویا جونم شما تازه کارین لیلا جونم در جریانه برا روز مرد و عید و اینجور چیزام از خودم مهربونی درمیکنمو لیست هدیه برا خانوما میدم،منبعد بیا پیشم یادت بدددددم
مامان پویا
5 دی 92 22:27
خوش به حالتون برفای شما خیلی زیادبود،قبول نیست شوخی کردم ایشالا همیشه کنارهم خوش باشید،حسابیم برف بازی کنید آدم برفی ماهان جونم خیلی قشنگ بود.دستش دردنکنه
مامانی نازگلا
پاسخ
تقصیر مانیست که خاله،تقصیر ابرای آسموناس که مساوی برف و سرما رو نمییدن رو زمینقرررررررربونت بشم که اینقدم زود آشتی میشیییییییییییییی
مامان ایمان جون
6 دی 92 9:52
تولد همسر گرامی و داداش گلتون مبارککککککککککک اتفاقا تولد شوشوی گرامی ما هم اول دی هست,بهش میگم : تو با تولدت همه جا رو پر از یخ و سرما کردی!!!!
مامانی نازگلا
پاسخ
ممنوننننننننننننم،،بعععععععععععععع پ تولد ایشونم مبااااااااااااااارک..باید بیام ببینم شما چه کردین برا تولددددددد
مامان پریسا
6 دی 92 10:23
مرسی عزیزم.
مامانی نازگلا
پاسخ
فداااااااااااااااااااات
مامان علی
7 دی 92 9:35
عزیزم تولدت همسریتون مبارک انشاالله سالیان سال کنار هم زندگی پر از نشاط داشته باشین
مامانی نازگلا
پاسخ
قررررررررررررررررررربونت،،میییییییییییسی عزیز
قطره
7 دی 92 15:13
اولن که تولدشون مبارک دوما هیچ کدوم از کیکاخوب نبود...چون ب من ندادین سوما منم برف
مامانی نازگلا
پاسخ
اولا vooooooooooooooooooooov چممون به جمالت روشن دوما،بازم چشممون روششن سوما،کجا بودی تا حالااااااااااااااااا
باران زندگی
7 دی 92 15:35
منوچهر خان تولدت مبارک توی این سوز و سرمای زمستونی، معلومه تنور زندگیتون حسابی گرمه خوش باشید
مامانی نازگلا
پاسخ
تشکرااااااااااااااات ویژه و سپاس الهی اجاق زندگی شمام همیشه شعله ور باشه
مامان ویهان
8 دی 92 0:49
واییییییییییی چه برفی اومده خوش بحالتون... برف بازی بهتون خوش بگذره.... انشاالله همیشه بخوشی باشین...
مامانی نازگلا
پاسخ
جاتون تو دلمووون سبز سبز،ممنون
مامان ویهان
8 دی 92 0:52
راستی تولد آقا تونم مبارکهههههههههههه.... انشاالله که همیشه شاد وسلامت باشید....
مامانی نازگلا
پاسخ
یه دنیااااااااااا تشکککککر دوست جونی
مامان فاطمه
8 دی 92 10:48
واااااااااااااااااااااای آیسی جونم سلااااااااام،پس من کجا بودم اینهمه عقب افتادمتولد همسری و داداش جونیتون مبااااااااااااااارک عزیزمخوشبحالتون رفتین برف بازی تو هوای سرد با خونواده گرم و مهربون
مامانی نازگلا
پاسخ
سللللللللللللام گلم خوبی،،ممنوووووووووووووون
مامان کیاراد(آرزو)
8 دی 92 14:07
بازم تولدهمسری وداداش جونتو تبریک میگ عزیزم.ایشاا...همیشه سلامت باشن
مامانی نازگلا
پاسخ
مررررررررررررسی عزیز دلم،فدای تووووووووو
مامان کیاراد(آرزو)
8 دی 92 14:09
سلام آیسان جونم،خوبی؟ماهان جون خوبه؟منو ببخش عزیز دلم چندروز اینترنت نداشتم چند روزم خونه مامانم بودم به اینترنت دسترسی نداشتم نتونستم زودتر بیام پستتو بخونم عزیزممنو ببخش معـــــــذرت میخوام
مامانی نازگلا
پاسخ
سلاااااااااااااام آرزو جووووووووووونم، خودت و کیاراد خان خوبین عزیزززمقربون تو بشم که همیشه لطف داری و جویای حالمون هستی..منم درگیر امتحانمم اس نمیدم اولین فرصت از شرمندگیت درمیام
مامان کیاراد(آرزو)
8 دی 92 14:12
به به چه کیک هاییاما موندم چرا هردوشون تیره هستن!نکنه بایه مواد هردوشونو درست کردین ها
مامانی نازگلا
پاسخ
نه که بحث چشم و هم چشم بود خخخخخخخخخخخخ بایدم یه رنگ میشدن درسته من یه روز بعد شبنمی کیکرو درست کردم اما اون از من یاد گرفته بود،شک نکن
مامان کیاراد(آرزو)
8 دی 92 14:14
ای جونم ماهانی چه نقاشی قشنگی کشیدیاما چوپان دروغگو کجا وتولد بابایی کجا؟راستشوبگو هدفت ازکشیدن این نقاشی چی بودها؟؟
مامانی نازگلا
پاسخ
خااااااااااله حتما کادوی دوغی مامانی به بابایی بوده دیگه..من اینجاهاشو پیش بینی کرده بودم خخخخخخخخخخخ،اون چوپان دروغگوهم مامانم بود
مامان کیاراد(آرزو)
8 دی 92 14:15
ای آیسان ناقلا،ای زرنگ،ای سیاست مدارخوب میدونی چی کادو بدی ها
مامانی نازگلا
پاسخ
خواااااااااااااااااهههههههههههههش میکنم عزیز دلم بیشتر از این شرمندم نکنینمن متعلق به همتونم،تا هستم غنیمت بمرین بیان همه چی یادتون میدم
مامان کیاراد(آرزو)
8 دی 92 14:17
به به چه آدم برفی درست کردی ماهان جونواقعا هم مثل مادرت زرنگ و هنرمندیحالا شاکی نباش عزیزم بدون کلاه هم قشنگه
مامانی نازگلا
پاسخ
جددددددددددددی خالــــــــــــــهمییییییییییییسی خاله جووونمدمت گرم که هوای مامان آیسانمم داری
مامان کیاراد(آرزو)
8 دی 92 14:19
وای خوش بحالتون زمستون نرسیده برف بازی هم میکنیدماکه هنوز رنگ بارون روهم ندیدیم
مامانی نازگلا
پاسخ
پ ایشالله یه سفر بیاین پیشمون ،حسابی میبریمتون اسکی و برف بازی خوشبحالتون بشه
مامان کیاراد(آرزو)
8 دی 92 14:21
عکساتون تو برفا خیلی هنرمندانه افتادن ای ولکیفیت عکساتم که خیلی بالاست عزیزم
مامانی نازگلا
پاسخ
مــــــــــــرسی آرزو جونی اینا با گوشی همسلی بود اینجوری خوب افتادن ،وگرنه من همان با عکسهای بیکیفیت هستم که بووووودم
مامان آروین (مریم)
8 دی 92 16:53
سلام عزیزم خیلی وقته که به واسطه آرزو (مامان کیاراد) با شما آشنا شدم همیشه همه پستاتون رو خوندم و دنبال میکنم به عبارتی خواننده خاموش وبتون هستم . هر وقت با آرزو باشم صحبت از شماست . خیلی دوستتون دارم . خیلی باحالی . امیدوارم دوست خوبی برات باشم . رمز پستام رو برات خصوصی میزارم
مامانی نازگلا
پاسخ
سلام مریم خانوم ،خوب و خوشی ایشالله ،آروین جونم خوبهخیلی خوشحالم از آشنایی و دوستی با شما،،منبعد دیگه خواننده خاموش نباشین،ممنون از رمزهاااا با افتخار لینکتون کردم شمام بلینکین
بی هنر
10 دی 92 12:39
نمیخونم................ داااااارم یخخخخخخخخخخخ میزنم! از جایی که بودم هوای گرمی داشت... حالا حتی با دیدن این برف تمام حس سرما بهم منتقل شد
مامانی نازگلا
پاسخ
این حس سرد شدنت تو حلقم............
بی هنر
11 دی 92 8:47
چرا خانما با پولی که از جیب آقایون در میارن.... تنها و تنها باید جوراب بخرن؟؟؟؟ نه عاخه یکی بیاد بمن بگه چرا عاخه؟؟؟؟ اون اسکناس ها هم که بلا شک برگت میکنه سی جیب خودشون! همین کارارو میکنین که خدا میخواد منجمدتون کنه تو برف و کولاک......
مامانی نازگلا
پاسخ
اولا که شما نه که هنوز بی خانمان و خانواده از نوع مجردین کلتون هنوز داغهههههههههه، متاهل که شدین به عینه خودتون میفهمین چرااااااااااااابعددددشم مااااااااااااا خودمون جیب داریم به درازی خورجین اسب کد خدا چرا از جیب وشووووو..والااااااااااااااه ((از نوع همون والاها بوداااااااا)) اما ای ول قسمت دومشو و برگشت اسکناسها رو خوب اومدی
امیرحسین کوچولو نفس ما
14 دی 92 15:27
تولد همسری و داداشی مبارکـــــ هزار ساله باشن الهییییییدستتون هم درد نکنه بابت کادو ها خوش به حالشون....
مامانی نازگلا
پاسخ
ممنون و یه دنیا تشکر ددوست خوبممممممممممم کادوها که به خودم برگشت مبارک جیب خوووووودم
امیرحسین کوچولو نفس ما
14 دی 92 15:27
به به برف بازیییییییییی......
مامانی نازگلا
پاسخ
جاتون حساااااااااااااابی خاااااااالی