ماهان جونم ماهان جونم، تا این لحظه: 16 سال و 5 ماه و 17 روز سن داره
آیهان منآیهان من، تا این لحظه: 8 سال و 2 ماه و 21 روز سن داره

ماهانی وآیهانی قند و نبات

حلول ماه رجب

1392/2/24 9:37
388 بازدید
اشتراک گذاری

 

رجب هنگامه راز و نیاز است

برای عاشقان فصل نماز است

رجب درگاه غفران الهی

برای بندگانش باز باز است

رجب نهر فى الجنه اشد بياضا من اللبن و احلى من العسل فمن صام يوما من رجب سقاه الله من ذلك النهر.

رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب را روزه بگيرد خداوند از آن نهر به او مى‏نوشاند.   امام كاظم عليه السلام

این ماه «اصم» نامیده شد؛ بدان سبب که هیچ ماهی در فضیلت و حرمت در نزد خدا با او برابری نمی کند.

حضرت محمد ( ص) در مورد فظيلت  اين  مي فرمايد:

 ماه رجب ماه بزرگ خداست و ماهى در حرمت و فضيلت به آن نمي‌رسد و قتال با کافران در اين ماه حرامست  ،کسى که يک روز از ماه رجب را روزه دارد مستوجب خشنودى بزرگ خدا گردد و غضب الهى از او دور گردد و درى از درهاى جهنّم بر روى او بسته گردد ،

هر که به اشتیاق ثواب، روز اول ماه رجب را روزه بدارد، خدای عزوجل، بهشت را بر او واجب گرداند؛ هر که روز وسط رجب را روزه بدارد، می تواند دو قبیله (پرجمعیت) مانند ربیعه و مضر را شفاعت کند؛ و هر که روز آخرش را روزه بدارد، خدای عزوجل او را از پادشاهان بهشت گرداند و شفاعتش را درباره  پدر، مادر و همة بستگان و آشنایان و همسایگان بپذیرد، گرچه در میان آنها مستحقان دوزخ باشند.

هر کس در ماه رجب صدقه بدهد، خداوند روز قیامت در بهشت او را به ثوابی گرامی می دارد که هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و به خاطر بشری خطور نکرده است...

ماهان عزيزم ،من و بابايي حرمت ويژه اي براي اين ماه عزيز قائليم و سعي ميكنيم تا جايي كه از ما برمي آيد .اعمال ماه رجب را بجاي آوريم ،،امروز هم با نيت اين ماه گرامي من و بابايي روزه ايم و اگر خدا بخواهد و توفيقمان دهد چند روز وسط و آخر رجب را هم روزه خواهيم بود..دوست داريم و البته اميدواريم  وقتي بزرگ شدي قدر اين ماهها و فرصتها را براي ذخيره توشه آخرتت بداني و بهره ببري و من به داشتنت ،،همچون داشتن پدر مهربانت  كه مشوق من براي پاس داشتن حرمتها و حفظ ايمانم هست ببالم..

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (21)

باران زندگی
22 اردیبهشت 92 11:24
مبارک و قبول باشه





تشكر از لطف و عنايت شما بزرگواران

مريم
22 اردیبهشت 92 12:12
سلام ،،آفرين به اين مامان و باباي معتقد و خوب،،خوشبحال ماهان كه در دامن شما رشد ميكند،التماس دعا،روزتون قبول


سلام مريم جان ،عزيزي دليد و لطف داريد.محتاجيم به دعاي خير شما دوست خوبم
رها
22 اردیبهشت 92 12:14
التماس دعا


ممنون عزيزم ،محتاج دعا
مامان فاطمه
22 اردیبهشت 92 12:15
ماه رجب ماه بندگي و تطهير گناهان بر شما مبارك،عبادتهايتان مقبول درگاه حق ،التماس دعا



سلام ،به حرمت اين ماه هر آنچه زيباست را از خدا بگيريد..تشكر و محتاج دعا

مامان عبدالرحمن واویس
22 اردیبهشت 92 15:10
قبول باشه عزیزم.......ماروازدعای خیرتون بی نصیب نزارین

سلام ،ممنونم عزيزم ،محتاج دعاي شما دوستاي گلمم هستم
مامان سونیا
22 اردیبهشت 92 17:11
حلول ماه رجب برشما مبارک و خیلی خیلی خوش به حال ماهان جون که همچین مامان و بابایی داره
تقبل الله اعمالکم
قبول باشه عزیزم


سلام ،ممنون عزيز دلم ،خوش بحال سونيا جونم كه ماماني به خانمي شما داره گلم
نیلوفر
22 اردیبهشت 92 19:23
مرسی از چیزهایی که نوشتی. خیلیاشو نمیدونستم. روی گل پسرتو ببوس.


سلام قربونت برم عزيزم،،من به چند تا از همكارامم گفتم اگه كسي به واسطه اعمال خودش ديگري رو انجام به كار نيك ياامر به معروف كنه، خودش بيشتراجر ميگيره،خوشحالم دوستان بخوبي شما دارم..انشالله وسط و آخر رجب توفيق داشته باشيم با هم روزه و اعمال رجب رو بجاي بياريم..
نگین
22 اردیبهشت 92 22:31
سلام خوشحالم که با شما آشنا شدم . دشمنتون خجالت بکشه . خوشحال میشم اگر کار یا کمکی از دستم برمیاد براتون انجام بدم .

سلام ،ممنون از لطف و تشريف فرمائيتون ،،وب بسيار زيبا و بينظيري داريد..و ماشالله دختر زيباتر و نازتر.در وبتان سوالم را خواهم پرسيد..يه دنيا تشكر

مامان نوژا
23 اردیبهشت 92 8:00
بر شما هم مبارک باشه این ماه عزیز




ممنون از لطفتون،،عزيزيد


مامان شیدا
23 اردیبهشت 92 10:18
ماه استغفار و بندگی بر شما مبارک گلم اگه میون راز و نیازت دلت شکست ما را هم دعا کن

سلام خانمي،همه دوستان گلم رو سر افطار دعا كردم،شما كه جاي خود داريد
مامان سيد محمد سپهر
23 اردیبهشت 92 11:27
حلول ماه مبارك رجب مبارك، التماس دعا راستي تشريف بيارين و اولين تشويق تاج سر توسط معاونت صدا را ببينين


سلام ممنون از لطفتون..با كمال ميل، چشم
مامان سيد محمد سپهر
23 اردیبهشت 92 11:56
عزيز دلم ممنون ! بابت تبريك..بابت گل..حالا كي گفته من زرنگم ؟!


خوب زرنگين عزيزم كه جايزه ميگيرين ديگه ، اونم چند تا چند تا
مامان سيد محمد سپهر
23 اردیبهشت 92 11:57
عزيزم روزه شما قبول هنوز لياقت پيدا نكردم روزه بگيرم....خيلي دعا !


قربونت عزيزم ،شما دلتون مهربون منم براتون دعا كردم انشالله توفيق پيدا كنيم با هم وسط و آخر رجب
عشــــــــــــق74
23 اردیبهشت 92 13:14
ســـــــلامــــــــ
با افتخـــــــار لینڪــــ شــــدےِ
بــــازمــــ بهمــــ سربزن خوشحــــال میشمــــ



ممنون شما هم با افتخار لينك شدين..شما هم همينطور
مامان ثنا
23 اردیبهشت 92 14:09
سلام مامانی ماهان. خوش به حال ماهان که حتما کلی براش دعا کردی. اگه بازم روزه گرفتی مارو یادت باشه. مخصوووووووووص.
آپم. سر بزن.


سلام ممنونم شما خیییییییییییلی لطف دارین و بزرگوارین ،وسط رجب انشالله پایه ایم رو جفت چشام..با افتخار چشم
عشــــــــــــق74
23 اردیبهشت 92 15:29
ﻣﯿﮕﻮﯾﻨــב "כل ﺗﻨﮓ" ﻧﺒﺎﺷﻢ !

ﺧﺪاے ﻣــלּ اﻧﮕﺎر ﺑﻪ آب ﻣﯿﮕﻮﯾﻨــכ "ﺧﯿﺲ" ﻧﺒﺎش




شاد باش نه یک روز ،،هزاران سال.....بگذار آواز شاد بودنت چنان در شهر بپیچد که رو سیاه شود آنانکه بر سر غمگین کردنت...شرط بسته انـــــــــــد..


سحر
24 اردیبهشت 92 8:11
نظرات خصوصيتون را نگاه كنيد


سلام عزيزم الان ميام............
مامان عرفان
24 اردیبهشت 92 8:18
از اينكه اول رجب روزه گرفتي خوش به حالت شده . خدا قبول كنه . ما را هم دعا كن




سلام دوست خوبم ،،ممنون از لطفتون ،چشم حتما،خدا عرفان جونمو حفظ كنه


مامان یکتا ناز
24 اردیبهشت 92 9:04
سلام عزیزم قبول باشه خوش به سعادتتون من و همسرم و دخترم را دعا کنید من چون به دخترم شیر میدم نمیتونم روزه بگیرم التماس دعا عزیزم

سلام ممنونم از شما ،،شما همينكه به فرمايش خدا و احساس تكليف مادري برا دخترتون شيره وجودتون رو ميبخشين اصلح تر از من هستيد..شما هم ما رو دعا كنيد به ديده چشم و اطاعت عزيز دلم..
عشــــــــــــق74
25 اردیبهشت 92 15:35
خدایا ایــטּ “قسمت” رو کجــــــــــــــــــــــــــآ فرستاבے کــہ هر وقت نوبت مــלּ میشہ ، میگــטּ “نیست”



در سکوت دادگاہ سرنوشت @عشق بر ما حکم سنگینی نوشت@گفته شد دلداده ها از هم جدا@وای براین حکم واین قانون زشت@
.
عشــــــــــــق74
1 خرداد 92 13:01
کاش میدونستی … اونی که نشسته … همیشه خسته نیست ! شاید جایی برای رفتن نداره …!!!