ماهان جونم ماهان جونم، تا این لحظه: 16 سال و 5 ماه و 17 روز سن داره
آیهان منآیهان من، تا این لحظه: 8 سال و 2 ماه و 21 روز سن داره

ماهانی وآیهانی قند و نبات

پسرم ..نسخه دوم

1392/1/20 14:03
607 بازدید
اشتراک گذاری

..اين پسرم اون  نصيحت مادرانه براي پسرم پست  قبلي نيست ،،امروز اين متن زير رو يكي از دوستام  كه براي خانم تهمينه ميلاني هست رو برام ايميل كرده بود..منم خوشم اومد گفتم دختراي مردم شوهر نكرده و پسر نداشته نصيحتشون ميكنن ما چرا نكنيم ...اين بود كه دست بكار شدم قسمت دوم اين متن ادبي و زيبا رو  خودم نوشتمنیشخندچشمک

پسرم

پسر خوبم میدونم که تو هم روزی عاشق می شی. میایی جلوی من و بابات و از دخترکی میگی که دوستش داری. این لحظه اصلا عجیب نیست و تو ناگزیری از عشق که تو حاصل عشقی.

پسرم

مامانت برای تو حرف هایی داره. حرف هایی که به درد روزهای عاشقی ات می خوره.

عزیز دلم

یک وقت هایی زن, اخمو و بی حوصله است, روزهایی میرسه که بهونه می گیره. بدقلقی می کنه و حتی اسمت و صدا می کنه و تو به جای جانم همیشگی میگی: بله و اون می زنه زیر گریه. زن ها موجودات عجیبی هستند پسرم. موجوداتی که می تونی با محبت آرومشون کنی و یا با بی توجهی از پا درشون بیاری. باید برای اینجور وقت ها آماده باشی. باید یاد بگیری که دوستش داشته باشي و ​​نازش رو بکشی.

عزیزم, پسر مغرور و دوست داشتنی من

ناز کشیدن شاید کار مسخره ای به نظر برسه, اما باید یاد بگیری. زن ها به طرز عجیبی محتاج لحظه هایی هستن که نازشون خریدار داره. میدونی? این ویژگی زن. گاهی غصه هاش مجبورش می کنه به گریه. خیلی پا پی دلیل گریه اش نشو.   همیشه نیازی نیست دنبال دلیل و چرا باشی تا بتونی راه حل نشون بدی گاهی فقط باید بشنویش. بذاری تو بغلت گریه کنه و بعد فقط دستش رو بگیری و ببریش بیرون یه هدیه کوچولو براش بگیری و بگی که چقدر خوشگله. ازش تعریف کنی و باهاش ​​حرف بزنی. یاد بگیر که با مردونگیت غصه هاش و آب کنی نه از غصه آب بشه. اگر هم پای فاصله در میونه کافی هست که نازش کنی. بهش زنگ بزنی و باهاش ​​حرف بزنی. اگر بازم گریه کرد و آروم نشد دلسرد نشو. باز هم صداش کن. عاشقانه صداش کن, حتی اگر واقعا خسته ای.

پسرم

این روزها که می نویسم هنوز دخترکی هستم پر از آرزو, دخترکی که روزی زن می شود, مادر می شود: مادر تو.

...

آنچه خواندید قطعه ای زیبا و دلنشین بود به قلم تهمینه میلانی (نويسنده و كارگردان) برای پسرش. تقدیم به همه مادرها و همه دخترها و پسرها ...

.

.

.

پسر گلم اينا رو ولش كن ..اين سوسول بازيا  برا ما نيومده..نصيحت منو آويزه گوشت كني صد در صد بدون كه خوشبخت  ميشي...

ماهان عزيزم آن روزي كه جرات پيدا كردي كه عاشق شوي 0281.gif،،بابات رو ني دونم اما اگه پيش من از ان جنگول منگول بازيا در اوردي من شوكه خواهم شدو بعد از بهبود نسبي ام يه چشم غره برايت خواهم آمد كه جايگاهت را بداني36_2_10.gif و از آنجائيكه بنده عغده ايم  و من و باباييت از اين خطاها نكرديم تو هم حق نداري ازدواج عاشقانه اي داشته باشي ...0280.gifپس با زبان خوش براه بيا و از اين كارا نكن كه وقتش برسه خودم آستينامو برات بالا ميزنم ننه.. و يه دختري برات ميگيرم كه وقتي از در وارد ميشي دو دستي بزنه رو صورتش و بگه .."اي واي خاك عالم آقامون تشريف آوردن" طوري كه ضربه رو لپش كار رژگونه رو انجام بده و عين گل قرمز  قالي  گل بندازه و صد تا هنر از هر انگشتش بريزه36_2_54.gif...

عزيزكم مامانيت حرفهايي داره كه بد مدل بدرد روزهاي متاهليت ميخوره،پس با جان و دل گوش كن تا تو نبرد زندگي كم نياري..36_5_7.gif

يادت باشه اولين باري كه زنت بخواد اخم كنه ،يا بهونه بگيره و يا بد انقي بكنه نزني سر و كله اش رو بشكني كه مجبور بشي  كل پول دوا و دكتر بدي كافيه خيلي محترمانه چمدانش رو بدي زير بغلش و از زار و زندگيت دكش كني..

 عزيز دلم ،،لازم نيست  پا پي غصه ها و افسردگي ها و آه هايش شوي ،،چون تا به اين دختراي امروزي رو بدي و بپرسي چش شده اشك تمساحش سرازير ميشه 36_2_58.gifو فرفره جادوت ميكنه  و از من پيشت بد ميگه تا رابطمون رو بد كنه ... 36_2_31.gifپس نذار كار به اينجاها بكشه... يه چيز خيلي مهم و اونم اينكه اين دختره چه حقي داره كه تو رو به اسم صدا كنه.. بايد حاليش كني كه آقامو وسرورم  اول و آخر اسمت لازمه36_5_8.gif

ناز مازم بيخيال شو پسرم كه يه ذره كه  بخواي مهربون بشي ،،مادر زن و خواهر زنت ميخوان بريزن و آتيش به زندگيت بزنن..

هاااااااااا..عزيز دلم ،،پسر مغرور و دوست داشتني من ،خوشتيپ من..همين جوري كه هستي باش و سعي نكن روشت رو عوض كني .1193378426-411.gifمسخره تر از ناز كشيدن چيزي وجود ندارد پس اين كار و نكن و ياد بگير زنها به طرز عجيبي منتظر تور كردن اين لحظات از طرف تو هستند كه تو رو به بازار و خريد ببرند.1193378111-8510.gif

 

عزيز دلم به خودت بستگي دارد كه زنت را نگه داري و هر روز سه وعده به مامانت سر بزني يا اينكه طلاقش بدي و اين كار رو انجام بدي مهم  اينه كه هر روز سه وعده از نصيحت هاي مادرت استفاده كني و بس...36_2_7.gif

عزيز دل مادر هيچوقت ازش تعريف نكن و اگه حتي خيلي خيلي خوشگل بود به روي خودت نيار36_2_11.gif و بلاخره بگرد و يه ايرادي ازش پيدا كن كه سركوفتش بزني كه فكر نكه خبريه...

 پسرم...

اين روزها كه مينويسم خودم دخترك ناپخته ديروز و مادر پخته امروزم پر از عشق به تو و نفرت به دختري كه تو را از من  خواهد گرفت..من هميشه مادر شوهريم را برايش  به معناي واقعي به تمام و كمال خواهم رساند....36_5_5.gif

...

آنچه خوانديد عغده هاي همه زنان اين ديار  نسبت به همجنسان خود در  برهه اي ديگر از  عمرشان  مي باشدنیشخندنیشخند .مادر به قربانت

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

مامان بردیا
20 فروردین 92 14:23
سلام پسرم توی جشنواره آتلیه سها شرکت کرده.
خوشحال میشم بهش رای بدین
http://soha.torgheh.ir/festival/festivalPage.php?festival=6

بردیا شورگشتی

یا از وبلاگمون هم میتونید برید و رای بدین

http://bardia_ghelgheli_felfeli.niniweblog.com/

سلام برديا جان اميدوارم موفق بشي...
مامان مهرزاد جان
24 فروردین 92 12:57
تیکه آخرشو خیلی خوشکل نوشتید خیلی خندیدم
آخ که از دل من نوشتید
مرسی از وب زیباتون

___0♥0♥_____♥0♥0,*-:¦:-*
_0♥0000♥___♥0000♥0,*-:¦:-*
0♥0000000♥000000♥0,*-:¦:-*
0♥00000000000000♥0,*-:¦:-*
_0♥000000000000♥0,*-:¦:-*
___0♥00000000♥0,*-:¦:-*
_____0♥000♥0,*-:¦:-*
_______0♥0,*-:¦:-*
_____0,*-:¦:-*
____*-:¦:-*_____0♥0♥____♥0♥0
__*-:¦:-*____0♥0000♥___♥000♥0
_*-:¦:-*____0♥0000000♥000000♥0
_*-:¦:-*____0♥00000000000000♥0
__*-:¦:-*____0♥000000000000♥0
____*-:¦:-*____0♥00000000♥0
______*-:¦:-*_____0♥000♥0
_________*-:¦:-*____0♥0
______________,*-:¦:-*
........¸,.•´¨`•.( -.- ).•´¨`•.,¸
........¨`•-☆•--( “)(“ )-•-☆
*.°
مهرزاد به روز شده منتظر حضور گرمتون هستیم




سلام همه تو دلشون باور دارن اما به روي خودشون نمي يارن ..ممنون از دعوتت چشم با جان و دل..شما هم خوش باشيد
آروين
24 فروردین 92 13:10
خيلللللللللللللللللللللللللللللللي باحاااااااااااااااااااااااال بود.اي ول


دم شما هم گرم،،گرم
راحله
31 فروردین 92 9:26
سلام مامان ماهان،به شما نمياد همچين مادر شوهري باشين يادم باشه دخترمو عروست نكنم


سلام راحله جونم منم خودمو نگفتم كه...حالا تا اون روز اخلاقمم خوب ميكنم گلم
مامان مانی مسافر کوچولو
8 اردیبهشت 92 13:50
ها ها ها خیلی با حال بود حرف دل ما مادر شوهرای آینده رو زدی فقط مواظب باش بابای ماهان این قسمتو نخونه



خونده عزيزم،،اين شوهري ما بد فرم روشن فكره و البته با ما پايه...
عشــــــــــــق74
25 اردیبهشت 92 15:38
خوش بہ حال آسموטּ ڪہ هر وقت دلش بگیره بے بهونہ مے باره...
بہ ڪسے توجہ نمے ڪنہ...
از ڪسے خجالت نمے ڪشہ...
مے باره و مے باره و...
اینقدر مے باره تا آبے شہ ... ‌
آفتابے شہ ...!!!
ڪاش...
ڪاش مے شد مثل آسموטּ بود...
ڪاش مے شد وقتے دلت گرفت اونقدر ببارے تا بالاخره آفتابے شے...
بعدش هم انگار نہ انگار ڪہ بارشے بوده...

برآنچه گذشت وآنچه شکست حسرت مخور،
زندگی اگر زیبا بودباگریه شروع نمیشد!!و با گريه ..تمام...
مامان ویهان
31 اردیبهشت 92 16:20
ماشالله به قلم زیباتون شما باید تو دفتر روزنامه ای یا یه همچین جایی کار میکردید... اگه کتاب بنویسید من اولین کسی ام که اونو میخره...


عزيزم فداييييييييي شما ،،شما چه با احساسيد...حالا كه اينجوره حتما بايد افتخار بديد و با هم بيشتر دوست بشيم..من انرژي ميگيرم كسي ازم تعريف ميكنه